
Κατάλογος Εκδόσεων
ΤΙΤΛΟΙ, ΓΛΩΣΣΕΣ, ΧΩΡΕΣ, ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ, ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ, ΕΚΔΟΤΙΚΟΙ ΟΙΚΟΙ
Barnet
- Heidrun
- 2023
Barnet
ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Μια λυσσασμένη αλεπού που δαγκώνει θανάσιμα τον διώκτη της. Ένα αγόρι που σκοτώνει τον σπουργίτη στην αυλή του για να μη «σκοτώσει» τον πατέρα στην ψυχή του. Δυο ξαδέλφια παπαδοκτόνοι, που φροντίζουν το οικογενειακό τους ξωκλήσι. Ένας παραμυθάς που οι ιστορίες του θεωρούνται ζωτικές, «ιερές» για την κοινότητα. Οι μικροϊστορίες του Γιάννη Παλαβού διαδραματίζονται στον γενέθλιο τόπο του συγγραφέα —μια ελληνική κωμόπολη—, και δίνονται με πρωτοπρόσωπη κυρίως αφήγηση. Το υλικό τους είναι πρώτα η φύση: φυτά, πέτρες, ζώα, λάσπες. Μετά έρχονται οι άνθρωποι του τόπου, άλλοτε αθώοι κι άλλοτε ένοχοι, σχεδόν πάντοτε σκληροί όπως η καθημερινότητά τους, και με το θάνατο να καιροφυλακτεί. Η επαρχιακή ζωή παρουσιάζεται ωμά, με ρεαλιστικά χρώματα, με σφιχτό λόγο γεμάτο ρήματα, με κοφτές φράσεις και τοπωνύμια. Ο συγγραφέας μιλάει για φόνους εκούσιους και μη, για τη βία του βίου, την πίστη, τις ματαιώσεις, την κάποτε καταλυτική λειτουργία της φύσης πάνω στα ανθρώπινα… Το Παιδί κυκλοφόρησε στα σουηδικά το 2023, και στα γαλλικά τον Απρίλιο του 2025.
ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Ο Γιάννης Παλαβός γεννήθηκε το 1980 στο Βελβεντό Κοζάνης. Σπούδασε Δημοσιογραφία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Πολιτιστική Διαχείριση στο Πάντειο. Έγραψε τις συλλογές διηγημάτων Αληθινή αγάπη και άλλες ιστορίες (2007), Αστείο (2012), που τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος και το Βραβείο Διηγήματος του ηλεκτρονικού περιοδικού ο αναγνώστης, και Το παιδί (2019). Συνεργάστηκε στο σενάριο των κόμικς Το πτώμα (2011) και Γρα-Γρου (2017, βραβείο καλύτερου κόμικς και βραβείο σεναρίου στα Ελληνικά Βραβεία Κόμικς). Έχει μεταφράσει, μεταξύ άλλων, Τομπάιας Γουλφ, Ουάλλας Στέγκνερ, Φλάννερυ Ο’Κόννορ, Μπρις Ντ’ Τζ. Πάνκεϊκ και Ουίλλιαμ Φώκνερ. Έργα του έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και συμπεριληφθεί σε ανθολογίες, περιοδικές εκδόσεις κ.α.
Homérica
- Vaso Roto Ediciones
- 2023
Homérica
ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Αρχιτεκτόνισσα του ποιητικού λόγου η Φοίβη Γιαννίση προσφέρει μια προκλητικά φρέσκια ματιά στο ομηρικό έπος. Ξαναδιαβάζει την Οδύσσεια σε ενεστώτα χρόνο και διεισδύοντας στην ψίχα των μύθων της αναδεικνύει τη σύνδεσή τους με την καθημερινή ζωή. Οι συνδαιτυμόνες των συμποσίων αράζουν μπροστά στην τηλεόραση και οι Ολύμπιοι ξαπλώνουν σε διπλανή πετσέτα στην παραλία. Μέσα στα ποιήματα της Γιαννίση η μοίρα του Οδυσσέα μεταβάλλεται σε θηλυκή και γίνεται επίκαιρη, κτήμα όλων μας, καθώς είναι φανερή η κριτική της διάθεση απέναντι στη σύγχρονη πραγματικότητα. Η ποιητική γλώσσα θυμίζει το ρυθμό της ομηρικής Οδύσσειας αντανακλώντας ωστόσο την εμπειρία του σημερινού βίου στους τόπους του μύθου. Οι τίτλοι αποτίνουν φόρο τιμής σε ομηρικούς χαρακτήρες και έννοιες, γεφυρώνοντας τον αρχαίο κόσμο με το όραμα της ποιήτριας. Αληθινή κληρονόμος της ομηρικής μυθολογίας, με την έννοια ότι μετατοπίζεται σε σχέση με το κληροδότημα και το επανεφευρίσκει, μας δείχνει τρόπους για να προσπελάσουμε την ουσία των κλασικών μύθων.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΡΙΑ
Η Φοίβη Γιαννίση είναι ποιήτρια και αρχιτέκτων, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Το έργο της είναι διαμεσικό και ερευνά την ποίηση στη σχέση της με το χώρο και το σώμα μέσα από τα πεδία της γραφής, της περφόρμανς, της αναπαράστασης και της οπτικοακουστικής εγκατάστασης. Έχει δημοσιεύσει οκτώ ποιητικά βιβλία, με τελευταία το Θέτις και Αηδών (2022), τη Χίμαιρα (2019 — μεταφρασμένη στα αγγλικά, Chimera, New Directions, 2024) και τη Ραψωδία (2016 — μεταφρασμένη στα αγγλικά, Cicada, New Directions, 2023), ενώ η συλλογή της Ομηρικά (2009) έχει μεταφραστεί επίσης στα γερμανικά και τα αγγλικά. Την αγγλική έκδοση διάλεξε η Anne Carson ως ένα από τα καλύτερα βιβλία που διάβασε το 2017. Ατομικές ποιητικές εκθέσεις: οπτικοακουστικό ποίημα Τέττιξ (ΕΜΣΤ, 2012), εγκατάσταση ΑΙΓΑΙ_Ω: Τα Τραγούδια (Μουσείο Αγγελική Χατζημιχάλη, σε συνεργασία με την Ίριδα Λυκουριώτη, 2015).
Nikos Kavvadias
- Kater Literaturverlag
- 2023
Nikos Kavvadias
ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Δίγλωσση έκδοση τριών ποιητικών συλλογών του Νίκου Καββαδία. Το Πούσι περιλαμβάνει 14 ποιήματα, αφιερωμένα το καθένα σε διαφορετικό πρόσωπο. Η συλλογή κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1947 και αντλεί, όπως όλα τα έργα του Καββαδία, από τα προσωπικά του βιώματα ως ναυτικού. Η συλλογή Τραβέρσο (1975), με 13 ποιήματα, περιλαμβάνει δύο ποιητικές ενότητες: το Τραβέρσο και τα Παραμύθια του Φίλιππου (Χατζόπουλου, στον οποίον και είναι αφιερωμένη). Το Μαραμπού δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1933, περιέχει 22 τετράστιχα ποιήματα και αφιερώθηκε στον φίλο του ποιητή, Μεμά Γαλιατσάτο. Και οι τρεις συλλογές έκαναν πολλές επανεκδόσεις. Όπως ο ίδιος ο Καββαδίας είχε δηλώσει, ήταν ναυτικός και ποιητής, και δεν μπορούσε να φανταστεί τη μια του ιδιότητα χωρίς την άλλη. Ταξίδευε σχεδόν μέχρι τέλους, αποτυπώνοντας στο έργο του έναν «αλμυρό» εξωτισμό φτιαγμένο με λιτά μέσα και παραδοσιακή στιχουργική, και εκφράζοντας μια βαθιά ανάγκη απόδρασης από την πραγματικότητα.
ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΙΗΤΗ
Ο Νίκος Καββαδίας (1910-1975), γεννημένος στη Μαντζουρία, ήρθε μικρός στην Ελλάδα, πρώτα στην Κεφαλονιά και μετά στον Πειραιά. Από το 1928 δούλεψε σε πλοία, ναύτης πρώτα, μετά ραδιοτηλεγραφητής και ασυρματιστής. Στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο πολέμησε στο αλβανικό μέτωπο και πήρε μέρος στην εθνική Αντίσταση ως μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος. Από το 1945 μπάρκαρε πάλι. Ταξιδεύοντας αδιάκοπα γράφει ποιήματα, το μυθιστόρημα Βάρδια και τη νουβέλα Λι. Από το τελευταίο του ταξίδι επέστρεψε το 1974 και ενώ προετοίμαζε την έκδοση της συλλογής Τραβέρσο, έπαθε εγκεφαλικό επεισόδιο και πέθανε. Ποιήματά του μελοποίησε ο Θάνος Μικρούτσικος καθιστώντας τον, μετά θάνατον, δημοφιλή και αγαπητό σε ένα ευρύτερο και νεανικό κοινό.
548 Dias Bajo un Nombre falso Un diario sefardi del Holocausto
- Ediciones del oriente y del mediterraneo
- 2023
548 Dias Bajo un Nombre falso Un diario sefardi del Holocausto
ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
«Δημοσιεύοντας τούτο το κείμενο των δέκα μου χρόνων δεν προσβλέπω στο να με παρομοιάσουν με την Άννα Φρανκ. Ούτε αναζητώ λογοτεχνική καταξίωση. Στόχος μου είναι να μάθουν τα παιδιά μου ότι τα χρόνια 1940-45 με σημάδεψαν». Από τον Απρίλη του 1943 ως τον Οκτώβρη του 1944 η Θεσσαλονικιά Εβραία Ροζίνα Ασσέρ-Πάρδο παρέμεινε κρυμμένη στο δωμάτιο ενός διαμερίσματος στην οδό Τσιμισκή. Για να απασχοληθεί, ύστερα και από προτροπή του πατέρα της, άρχισε να κρατάει ημερολόγιο. Γραμμένο με τον τρόπο του παιδιού, αποτυπώνει μια καθημερινότητα γεμάτη φόβο («φοβόμασταν και να προφέρουμε το όνομά μας»), απελπισία, συχνά τρόμο, κάποτε και ελπίδα: τα καταναγκαστικά έργα, το κίτρινο αστέρι, η λεηλασία της πατρικής περιουσίας, το γκέτο, η δραπέτευση, η οικογένεια Καρακώτσου (Δίκαιοι των Εθνών) που έκρυψε τους Ασσέρ στο διαμέρισμά της και τους φρόντισε μέχρι την Απελευθέρωση. Στις σελίδες του βιβλίου —που το 2018 μεταφράστηκε και στα γερμανικά—, οι απλές περιγραφές της καθημερινότητας του δεκάχρονου κοριτσιού και της οικογένειάς του γίνονται ατομικές μαρτυρίες μιας συλλογικής φρίκης. Μέρος της μαρτυρίας αυτής αποτέλεσε υλικό για το πολυβραβευμένο ντοκιμαντέρ του Βασίλη Λουλέ Φιλιά εις τα παιδιά.
ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Η Ροζίνα Ασσέρ-Πάρδο, από ευκατάστατη οικογένεια Εβραίων, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις αρχές της δεκαετίας του 1930. Κατά τη γερμανική Κατοχή κλείστηκε μαζί με τις τρεις αδελφές της και τους γονείς τους σε γκέτο, από το οποίο και δραπέτευσαν το 1943. Κατέφυγαν στο σπίτι του γιατρού Καρακώτσου, όπου και παρέμειναν κρυμμένοι έως την Απελευθέρωση. Η Ροζίνα Ασσέρ-Πάρδο σπούδασε νομικά στην Αθήνα και στο Παρίσι. Πέθανε το 2020.
Doubleanten
- Jensen & Dalgaard
- 2023
Doubleanten
ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Ένας επιχειρηματίας προσλαμβάνει τον υπηρέτη του ετοιμοθάνατου θείου του, γιατί χρειάζεται ένα έμπιστο πρόσωπο ως βοηθό, προκειμένου να βάλει σε τάξη τη χαοτική καθημερινότητά του. Αρχικά το σχέδιο δείχνει να λειτουργεί. Όμως σταδιακά αυτή η νέα τάξη ζωής, τα όρια της οποίας έδειχναν σαφέστατα χαραγμένα, μετατρέπεται και για τους δύο άντρες σε επικίνδυνο λαβύρινθο και μια σειρά από παράξενα γεγονότα οδηγούν τη συγκατοίκησή τους σε απρόβλεπτα μονοπάτια. Ο Δημήτρης Σωτάκης, από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας, με το μυθιστόρημά του Ο μεγάλος υπηρέτης μιλάει για την ψευδαίσθηση της δύναμης που δημιουργεί η εξουσία, και για την «ιδανική ζωή» ως μέγα ζητούμενο της εποχής μας — μια ζωή που διαρκώς και με διάφορους τρόπους εκχωρούμε σε άλλους, αναβάλλοντας τη δράση και τη συνακόλουθη ευθύνη της. Πόσο βολευόμαστε στο ζην «διά αντιπροσώπου»; Και τι γίνεται όταν αυτός ο αντιπρόσωπος μετατρέπεται από υπηρέτης σε αφέντη;
ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Ο Δημήτρης Σωτάκης γεννήθηκε το 1973. Σπούδασε μουσική στην Ελλάδα και στην Αγγλία. Έχει εκδώσει τη συλλογή διηγημάτων Έντεκα ερωτικοί θάνατοι (2004) και τα μυθιστορήματα Η πράσινη πόρτα (2002, υποψήφιο για το βραβείο του περιοδικού Διαβάζω), Η παραφωνία (2005), Ο Άνθρωπος καλαμπόκι (2007, υποψήφιο για το Βραβείο Αναγνωστών του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου και το βραβείο του περιοδικού Διαβάζω), Το θαύμα της αναπνοής (2009, Athens Prize for Literature, υποψήφιο για το Ευρωπαϊκό Αριστείο Λογοτεχνίας και το βραβείο Jean Monnet), Ο θάνατος των ανθρώπων (2012), Η ανάσταση του Μάικλ Τζάκσον (2014), Η ιστορία ενός σούπερ μάρκετ (2015), Ο κανίβαλος που έφαγε έναν Ρουμάνο (2017, υποψήφιο για το βραβείο του περιοδικού ο αναγνώστης), Ο μεγάλος υπηρέτης (2019), Μισή καρδιά (2022). Βιβλία του έχουν μεταφραστεί στα γαλλικά, τουρκικά, σερβικά, ολλανδικά, ιταλικά, δανέζικα, αραβικά, κινεζικά κ.ά.
Odysseas, come back
- Logos
- 2023
Odysseas, come back
ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Το θεατρικό Οδυσσέα, γύρνα σπίτι, γραμμένο το 1952 με (εύγλωττο) πρώτο τίτλο Η απωλεσθείσα Ιθάκη, παραλλάσσει την ιστορία του ομηρικού Οδυσσέα και μιλάει για όσους «κάνουν επάγγελμα» τον προσωπικό τους μύθο. Παρωδώντας το αρχετυπικό μεγάθεμα του νόστου του ήρωα, κυρίαρχο στην ελληνική και ευρωπαϊκή λογοτεχνία, ο συγγραφέας παρουσιάζει έναν Οδυσσέα απρόθυμο να οδηγήσει το καράβι και τους άντρες του πίσω στην πατρίδα. Το πλήρωμα αντιδρά με στασιασμό. Βεβαρυμένος από τον ίδιον του το μύθο, που τον υποχρεώνει σε συμπεριφορές «ηρωικές», ο γερασμένος βασιλιάς της Ιθάκης αποφασίζει να «πουλήσει» το μύθο του ως προϊόν, ως εμπορικό σήμα απογυμνωμένο δηλαδή από κάθε ηρωική ιδιότητα. Απομακρυνόμενος από την ομηρική αφήγηση, ο Καμπανέλλης παρουσιάζει τον τρόπο που η ανάγκη μας για ηρωικά πρότυπα διαμορφώνει εντέλει μια «αγορά μύθων», την οποία συντηρούν οι πολιτικές εξουσίες καθώς εδράζονται σε αυτήν. Λέει ο ήρωας: «Ο κοσμάκης κάνει κι αυτός το κέφι του. Αν δεν του αρέσανε όλα αυτά, δεν θα τα πίστευε. Μπορεί να νομίζεις ότι εξαπατώ τους αφελείς. Στην πραγματικότητα, δεν ξέρουμε ποιος εξαπατά ποιον».
ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης (1921-2011), πατριάρχης του μεταπολεμικού ελληνικού θεάτρου, έδωσε πρώτα δείγματα γραφής το 1950. Έκτοτε, η πλούσια θεατρική του παραγωγή, που υπερβαίνει τα σαράντα έργα, παρουσιάστηκε από τις κρατικές σκηνές και ιδιωτικούς θιάσους σε όλη την Ελλάδα. Τα θεατρικά του έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, γερμανικά, σουηδικά, ρουμανικά, βουλγαρικά, ουγγρικά, ρωσικά κ.ά. και έχουν βραβευτεί, με πιο πρόσφατη τη γαλλική έκδοση του Μαουτχάουζεν (Prix du Livre Étranger 2020 / France Inter / JDD). Μεταξύ των τιμητικών διακρίσεών του: μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, Ανώτερος Ταξιάρχης του Τάγματος του Φοίνικα, επίτιμος διδάκτορας σε πανεπιστήμια της Ελλάδας και της Κύπρου. Έγραψε σενάρια σε ταινίες ορόσημα του νεοελληνικού κινηματογράφου, και στίχους που μελοποίησαν οι πιο σημαντικοί συνθέτες: Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Ξαρχάκος κ.ά. Το Υπουργείο Πολιτισμού ανακήρυξε το 2022 Έτος Ιάκωβου Καμπανέλλη.
Σχετικές λήψεις
Δείτε επίσης
Εγγραφείτε στη λίστα ενημερωτικών newsletter για να λαμβάνετε τα νέα μας



Η ιστοσελίδα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας "Ελλάδα 2.0" με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης - Next Generation EU.
Press Enter / Return to begin your search.
Για να παρέχουμε τις καλύτερες εμπειρίες, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευής. Η συναίνεση σε αυτές τις τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαζόμαστε δεδομένα όπως η συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συναίνεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένα χαρακτηριστικά και λειτουργίες.